Boston!!!!i

Idag gick vi upp tidigare för att åka till Boston! Bussresan tog ca 1 timma och jag pratade med en tjej från Holland! När vi var framme i Boston väntade vi in alla som vi hade bestämt innan skulle gå med varandra! Man åkte klassvis i bussarna. När vi hade hittat alla åkte vi tunnelbana till Harvard. Nere vid tunnelbanan kokade det av värme! Man fick seriöst värmeslag. Haha<3 Vi tog tåget till Harvard och gick sedan in på universitetet. Der var jättestort och byggnaderna var jättefina. man fick inte gå in i byggnaderna men det var bra ändå! Vi såg en jättesöt ekorre som var jättesöt<3 Vi gick sedan till starbucks, jag köpte sedan en rosa harvard t-shirt. Efter det tog vi the subway to the Red Fox stadium! Man fick dock inte gå in och kolla så vi fick nöja oss med en bild på en skylt där det stod lektare A. Haha! Bredvid fanns det en jättestr affär med en massa snygga red fox kläder mm. ÅÅÅ vad jag önskade att jag hade köpt en keps som jag provade!!! Den var så fiiin:) Men, men. I affären jobbade det ganska unga killar så när jag, Nathalie, Mikaela och en tjej som heter Sofia ( alla är blonda ) sa de till varandra "those girls where friggin' hot" haha der var jättekul! Sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till the street där vi blev avsläppta. På the subway tillbaka stod det en man bredvid och började prata med oss och gav oss en massa olika kartor hur man tar sig runt i Boston! Det fanns bara en mörkhårig tjej med i vårat gäng så han gav henne dom och kallade oss andra för dumma!! haha. Alla amerikanare tror att blonda tjejer är hur blåsta som helst så det är bara kul när man visar hur smart man är! Haha. När vi kom fram gick vi liten bit av The Freedom Trail. För att sedan vika av till hamnen och Boston  Tea Party. Det var väldigt blåsigt men väldigt fint:) 
Efter det gick vi till Chinatown för att äta! Där hamnade vi på en konstig restaurang, Nathalie fick någon konstig maträtt som såg ut som drakslem! Hihi. När vi skulle gå där ifrån hade det börjat ÖSregna. Så vi blev dyngsura och stannade i några affärer på vägen tillbaka till bussarna! Vi stannade även på ett kafé med gratis wi fi och drack varm choklad;) mums. Sedan åkte vi hem med buss och jag somnade väldigt snyggt med öppen mun och helt utslagen! Tror ni inte att en ledare trycker upp en fet kamera i mitt ansikte och tar en mysig bild på mig när jag sover! :) haha. 
 
Det var allt från idag, imorgon blir det the beach! Det ska bli kul. Har precis färgat mina ögonfranskar. Tack och hej!
 
Frukosten idag! 
Första bilden i Boston.
Nere i den varma tunnelbanan!
På tunnelbanan. Nathalie och jag!
Rasmus, John och David. Vet inte hur John stavar sitt namn för han heter inte john utan typ Jan!
Inne på Harvard!
Denna statyn får man tur om man tar på hans tår! Hihi. David by the way!
Sofia.
Mikaela.
Nathalie.
Rasmus.
Och jag!
Mikaela och Nathalie.
Harvard!
Ekorren! 
David dricker på Starbucks!
Red Sox.
Red Sox affären.
Adelina, jag, Nathalie och Sofia.
Gate A. 
Boston.
Hamnen.
Chinatown.
Maten, Huuuuur stora portioner som helst! Jag är fortfarande mätt! :D
 

Kommentarer



Postat av: Kerstin Korhonen

Kul!!!!! :-))

2012-07-29 @ 11:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0