Albion, Nebraska!

Hej på er! 
Jag har nu nästan allt klart för USA :) Skolan som finns vid min värdfamilj måste skriva på ett papper och det gör dom den 1 Augusti! Då är jag redan i usa;) Skolan har sagt ja muntligt men EF behöver ett skriftligt godkännande också! Så jag har som plan B fått en välkomstfamilj i Nebraska St. Edward. Där har jag också en reserv skola St. Edward High School. Det går 78 elever på den skolan hihi. Men det är typ 99,5% chans att jag hamnar hos min riktiga värdfamilj;) I min välkomstfamilj bor det en mamma och en pappa, en tjej som är 92 så hon bor inte hemma utan går det andra året på Collage. Där kommer även en tysk kille bo, han är också utbytesstudent. Så där kommer jag tillbringa mitt år om jag inte kan gå på den andra skolan(Vilket är en minimal chans:)
 
Min värdfamilj vet jag inte så mycket om! Min välkomstfamilj kommer kontakta mig om mer info om min värdfamilj! Hahha dettta inlägg kommer bli rörigt! :) I alla fall,de bor i Nebraska, Albion som ligger i staden bredvid St. Edward, Det bor ca. 1695 personer i staden och skolan heter Boone Central High School, även denna skola är liten, det går 250 elever på skolan och det är bara ett high school. Skolans färger är svart, röd och vit. De är en musik och dansinriktad skola vilket är perfekt!! Det finns även ett tjejgolf lag och Cheerleading:) Och en massa andra sporter. Nebraska är tydligen typiskt amerikanskt och de är stora fotbollfans;)
 
Nebraska är en ganska liten stat, man odlar väldigt mycket majs och det är lite lantligt;) Kl nio idag var det 28 grader där!!! Det skulle bli 39 grader!!! Snacka om varmt, jag dör typ vid graden 20:D haha
Men man vänjer sig nog;) Det har vinter också och detta känns hur bra som helst, kommer verkligen ha ett underbart år!! 
 
Idag fick jag min flygbiljett också! Jag ska vara på landvetter kl 07.15 för att edan ta mig till köpenhamn och vidare till Btyant där EF camp är;) Den 24 Juli åker jag vilket är om 2 veckor och 3 dagar;) Jag kommer åka sammtidigt som mina två bästa kompisar vilket känns underbart!!! :) 
 
Idag har jag varit ute och solat och badat med den bästa Elin!!! Kommer sakna henne<3Mega mycket faktiskt! :( 
Här kommer några bilder på min blivande skola och Albion:) Have a nice day!!
Fick ett getingstick precis, gjorde as ont:'( 
Albion på vintern typ:)
Karta! Ligger nära den största staden som heter Omaha! Min käre Justin Bieber sjunger en låt om Omaha<3
Boone Central High School! Maskot är Cardinals! Vet ej vad det är för djur så jag måste kolla upp det, hihi.
Detta är Cheerleaders och football players;)

Kommentarer



Postat av: Camilla

Hej Jennifer! Jag känner inte dig men min pojkvän David har gått i din klass nu första året på Rudebecks. Du er säkert vem jag är. Måste bara berätta. Jag ska också till Nebraska. Läste inlägget och blev bara så chockad att vi åker med samma orginisation och ändå har gemensamma vänner eller vad man säger! Hoppas att jag ser dig där det kommande året! Kram på dig.

Svar: Oj! Gud vad kul att vi ska till samma stat! Ja jag och David gick i samma klass, jag vet vem du är;) Var ska du bo någonstans? jag ska bo i Albion, det ligger mellan Omaha och Lincon :)
Info om mig!

2012-07-05 @ 19:40:57
URL: http://10monthinnebraska.blogspot.com



Postat av: Lilly

Ååh vad kul att allt nästan är klart nu! :D måste vara otroligt skönt också! Är sååå avundsjuk på att du kommer få ett år fullt av cheerleading :( hahah

2012-07-06 @ 11:23:35
URL: http://www.swedenvsphilippines.blogg.se



Postat av: Lilly

Ååh vad kul att allt nästan är klart nu! :D måste vara otroligt skönt också! Är sååå avundsjuk på att du kommer få ett år fullt av cheerleading :( hahah

Svar: Haha ja skolan verkar jättebra!! Hoppas du har det bra där borta! <3
Info om mig!

2012-07-06 @ 11:23:37
URL: http://www.swedenvsphilippines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0