Today I'm happy because I don't have any reason not to be!

Helllooo!
Igår var vi lediga hela dagen och fick göra vad vi ville! Frukosten var jätte goood! Haha den frukosten i 2 veckor och man kommer se ut som en köttbulle! Näää skojja bara! Man kan faktiskt välja sallad, frukt och dricka vatten! Så jag tycker inte det är så stort problem med maten :) Så efter frukosten gick vi och spelade lite pingis, men det fanns bara 4 rack så det blev lite tråkigt efter ett tag :) Sedan gick vi svenskar från göteborg, några japaner, några norskor(säger man så?) och några tyskar till en volleybollplan och spelade voleyboll! Det var super kul men efter typ 20 minuter dog vi av värme. Det är en anna slags värme här borta, mycket fuktigare och kvavare! Vi hade inget vatten med oss så vi givar där en kortis och sedan gick vi till poolen ;) Där var det skönt och vi spelade volleyboll i vattnet istället! 
 
Vi åt sedan lunch, asså jag skojjade bara, vi gick till poolen efter lunch! Jag har glömt bort vad vi gjorde mer efter frukost! Hihi. Jaja, efter poolen så gick vi och fixade iordning oss:) Sedan var det middag! Den serverades utomhus under ett jättestort tält och det spelades musik:) Efter middagen gick vi och såg på filmen the blinde side. Inne på biosalongen var det huuur kallt som helst och jag var huuur trött som helst så det var skönt när den var slut;) Efter filmen gick vi och spelade lite basket. Det var svenskarna från göteborg och en tysk kille. Det kom några dansker lite senare också men de gick efter ett tag! Tjejerna vann :D 
 
Camper börjar idag så det ska bli roligt! Vi ska samlas klockan halv elva och sedan blir det nog lunch. De här dagarna har det fortfarande varit så att man har hängt i sitt "gäng". Fast vi pratar ju engelska eftersom det är två tyskar en kille och en tjej som också är med oss. men det blir klickar av alla på campet! Men det ändras nog idag när man får sin klass och alla blir lite mer avslappnade. Hihi
 
Idag när jag skulle gå på toa( Nu på morgonen kl halv sju) så gick jag ut som vanligt, gick på toa, tvättade händerna, och sedan när kag skulle gå tillbaka så hade jag glömt min RUMSNYCKEL! Och man måste ha den när man går in i rummet! ;) hehe. Som tur var dushade min rumskompis, annars hade jag fått springa runt i pjamas och leta efter henne! Men jag har nog aaaaaaldrig trott att man kan dusha så lånsamt som hon gjorde! Jag ville ju inte sticka in huvudet i dushen och bara"goodmorning, can I have your key?" Så jag fick vänta utanför våran dörr i typ 40 minuter! Det är nog därför som hon går upp klockan 6 varje morgon! Men, men. Nu är jag på rumet och ska snart börja fixa iordning mig till frukost! 
 
Just det! Jag fick smaka japanskt godis:) Fast det var inte gott, tänk er det som är runt sushi! Och så smakade det surt och salt och sjögräs :S Jag frågade vad det var för något i! å japanserna är så söta, de går runt med typ nintendo ds apparater(fast det är ett lexikon) och så slår det upp ord de inte kan. apparetn säger sedan ordet högt hur man ska säga det! haha det är så roligt. I alla fall så gjorde hon det och det visade sig att d godiset var gjort av sjö tunga! Mums! Hon tyckte i alla fall om djungelvrål :) Här kommer några bilder från gårdagen! 
Här är frukosten som man får varje dag! Man kan ha bröd också! 
Erica och Sofia vid frukosten! 
Här är en del av Bryant University! Det är sjuukt stort och fint här!
Nathalie och jag <3
 
Min rumskompis Susie, Sofia och hennes kompis! De är så roliga!
Europeiska flaggan! 
Och den amerikanska flaggan <3
Rina och Susie :)
Här är cafeterian! Man ville typ bara ställa sig på bordet och sjunga som de gör i alla high school musikaler! Hihi
Lunch! Pizzans ka jag inte ta mer! Det var så mycket fett och ost på den så det blev befkgfks! 
Detta var farligt gott! De har en stor glassmaskin med olika glass smaker! Sedan har det kladdkaka och kakor! De har kakor och efterrätter till alla måltider! Men jag ska abolut inte äta detta varje dag! Haha :) 

Kommentarer



Postat av: Pernilla Korhonen

Haha när Axel var i Australien jobbade han med några asiater, dom gick också upp AS tidigt varje morgon och duschade i en evighet!

Svar: Haha då är det väl bara att vänja sig då! :) haha
Info om mig!

2012-07-26 @ 15:16:40



Postat av: Johan Palmér

What about havregrynsgröt? Cocopops, pannkakor äggröra, det är grejor det !!! Jag tycker du skall följa din känsla och ställa dig upp och sjunga. Gogogo:). Jag väntar med iver efter nästa blogginlägg där du lägger med ett filmklipp på din bordssång. De måste ha en stor varmvattenberedare om det bor många japaner där! ( kanske därför luftfuktigheten är så hög ) 40 min måste vara världsrekord. Ha det bäst min ängel. Puss puss.

2012-07-26 @ 18:45:44



Postat av: kajsa

ser jättekul ut!!! önskar jag också var där :( men duuu, kan du inte lägga upp din cover på skyscraper på youtube och sen länka till den här på bloggen? Vill jättegärna höra den igen, den var såååå bra :D min syster vill också höra haha!

Svar: Haha det kan jag göra när jag kommit till min familj! :D
Info om mig!

2012-07-26 @ 23:34:49
URL: http://mybigamerica.blogg.se



Postat av: Monica Palmér

Haha du är så rolig! Nu har jag skrattat så jag gråter. Du skriver allt så roligt:D
Så kul ni verkar ha det! Jag har klippt gräset vid tennisbanan idag åt Linnea. Fantastiskt kul:-/
Sen har jag gjort grimaser vid spegeln...fast det var inte så kul när inte du var med så det fick va.
Puss o kram<3

2012-07-26 @ 23:54:07



Postat av: Kerstin Korhonen

Jättekul att läsa din blogg! Hälsa tjejerna! Kram

2012-07-27 @ 07:51:32



Postat av: Annika

Oj, oj, oj, det där med värmen har du rätt i. Man förväntar sig inte sådan värme och luftfuktighet. Amerikanarna älskar sin luftkonditionering. Jag brukade få ha med tjock tröja när jag skulle handla, var nästan kallare i affärerna på sommaren än på vintern.
Jag kunde inte äta pizzan i USA heller, snacka om fett. Ett tips är att trycka hushållspapper på för att suga upp allt det där som ligger och flyter...
Vår utbytesstudent från Thailand duschade också sjukt länge.... Ha det gott over there!
Kram från moster

2012-07-27 @ 08:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0