Ohio Here I Come! (Tror jag)

Nu är det 100% klart var jag ska bo under mitt kommande år! Haha om inte något ändras för fjärde gången! Haha men nu tror jag att allt ska fungera som vanligt med det hela!
 
Jag kommer bo i Ohio i en stad som heter Norwalk! I Ohio bor det 11 478 006 personer och i Norwalk bor det
17  000 personer. Ohio är en delstat i nordöstra USA. Huvudstad är Columbus. Andra större städer är Cleveland och Cincinnati. Ohio kallas ibland Mother of Modern Presidents eftersom sju amerikanska presidenter föddes i Ohio, mest av alla stater. Norwalk ligger nära alla dessa städer så det blir nog mycker shopping!! Hihi kul:) Vädret är som i det flesta stater, jätte varmt på sommaren och jätte kallt på vintern! kan bli upp till -39 C. Det är väldigt många snöstormar och andra oväder i staten. Men det blir spännande!
I Norwalk finns det ett trort mall och lite annat smått och gått! Utanför Norwalk ligger USA:s största "Liseberg" typ. Jag tycker detta verkar jättebra! Ligger också vid en sjö så det blir kul:)
 
Skolan heter Edison High School och på den går det ca 600 elever! Dress coden var inte så farlig som det kan vara i vissa andra skolor i USA. Skolan har alla möjliga sporter, skidåkning, tennis, cheerleding, golf, cross country, track, football, soccer och massa annat! 
 
Min värdfamilj består av 2 värdföräldrar Glenda och Jess som är 56 och 60 år gamla! Jag vet inte ifall de har några barn men jag ska bo med en tysk tjej som också är utbytesstudent! Hon är ett år yngre än mig. Familjen har 4 hundar. De tycker om musik, film, konserter, tearter, skolaktiviteter, fiska, och lite annat, eller ganska mycker mer men jag orkar inte skriva mer;)Mer vet jag inte! Detta verkar jättebra och efter alla omständigheter känner jag mig gasnka lungn fastän det bara är 4 dagar kvaaaar! 
 
Kom precis hem efetr en veckas båtsemester! Det var underbart! Nu är det bara att sätta igång att packa, tvätta, fixa det sista innan USA! Sen bär det av!
En negativ sak är att min pappa och lillasyster inte kan säga hejdå på flygplatsen eftersom min lillasyster har en viktig tennsitunering som krockar med detta! Så det blir mamma och jag på flygplatsen. men det blir väl bra ändå! Inte lika mycket gråt då med andra ord!
Norwalk enligt kartan:)
 
Ohio! Detta tror jag är vid sjön!
 
Ohios huvudstad!
 
Edison High School!
 
Norwalk!
 
 
 
 

Kommentarer



Postat av: kajsa

vad bra att det äntligen löste sig! :)

2012-07-20 @ 00:01:49
URL: http://mybigamerica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0