I'm here and I love every second of it!

Heej på er!
Jag kan börja berätta från början allting! 
 
Efter att ha sagt hejdå på flygplatsen så gick jag och tio andra svenska spännda utbytesstudenter och tjeckade in! Vi åkte ett mindre plan till Danmark och jag satt bredvid en tjej som heter Julia! Hon var jättesnäll! De tog bara 40 minuter att flyga dit. När vi var framme så kollade vi upp var gaten var. Jag var hungrig så som många andra så vi åt mat på en pasta restaurang! Mums! 
 
Vi gick sedan och mötte upp de danska och finska utbytisarna! Vi gick igenom kontrollen och så väntade vi där på en EF kille som skulle åka med oss hela vägen till USA. Vi stod där och väntade förväntansfulla, det stod sedan closed på vår gate och vi blev jätte rädda!!!! Då kommer det en dansk arg kille och ber oss gå till gaten! EF killen var inte bra!! Han tappade bort personer hela tiden! Men vi hann!!
 
Flygresan var seg i början, jag satt bredvid Julia igen och på andra sidan satt en tjej som heter Adelina och en kille som heter Rasmus! Vi satt och pratade typ hela flygresan, jag sov bara en timma för jag var så taggad! Såg på Hunger Games också!!
 
När vi var framme i USA gick vi igenom massa säkerhets saker. Sedan var det dags att hämta bagaget. Min väska var hel och hållen:) 
 
När vi gick ut från flygplatsen slog en underbar värme emot oss! Det var 36 grader och vi svettades som grisar på bussen till Bryant Univerity där jag är nu:) Vi åkte buss i 6 timmar igår för det var bilkö i 2.5 timma! Snacka om mycket bilar här.. Man lände sig som värsta turisten med kameran i högsta hugg:D vi stannade på vägen och åt mat, jag åt på subway! Gott gott!
 
När vi kom fram till Bryant var det 20 stycken EF personer som stod och vinkadem skrek, viftade med flaggor och var allmänt glada! Det var kul! Men jag glömde min jeans jacka på bussen! (Förlåt mamma och pappa). Det var en tjej som sa att dom hade hittat en jacka, hoppas det är den! 
 
Nu är jag i mitt rum, har en japansk tjej som rumskompis!! Hon tyckte det var kul att gå upp kl 6 på morgonen och jag kunde inte somna om! så nu bladdrar jag på som bara den här på bloggen eftersom jag inte har något att göra. Jag ska äta frukost klockan nio med några andra! 
 
Allt är hur bra som helst här och jag bara älskar USA! Allt känns så himla rätt! Visst att inte engelskan flyter på så bra men det kommer väl så småning om. Nu ska jag väl hitta på något annat som fördröjer tiden i en timma!
Här kommer några bilder!! 
I planet till USAAA!
Jag och Julia på planet till Danmark!
Rasmus och Adelina!
Framme i USAAA! Adelina.
Rasmus! De första stegen i USA! En gul taxi <3
Jag och Nathalie på bussen till Camp!
Till campet!
David!
<3
Mitt och Tsukikas rum! 
Jag idag, nydushad och glaaad!

Kommentarer



Postat av: Kajsa

Åååååååh är SÅ avundsjuk!!! Vill åka nu på direkten!! Men vad bra att allt gick bra med resan och så! :) har du och Mikaela era vanliga mobilnummer? Om inte, kan du väl bara mejla dem till mig? :)

2012-07-25 @ 14:48:34
URL: http://mybigamerica.blogg.se



Postat av: Pernilla Korhonen

Låter som att ni har fått en kanonstart!! Fy vad kul, jag är inte alls avundsjuk.. ;) Haha. Have fun nu och pussa på syrran från mig :)

2012-07-25 @ 16:21:06



Postat av: Kerstin Korhonen

Härligt Jennifer!! Fina kort och kul att läsa! Pussa på Nathalie från mig! Kram till dig i Mikaela!

2012-07-25 @ 16:53:34



Postat av: Johan Palmér

Du är för skön:). Blir så glad att allt är toppen och att du trivs, hoppas de hittar jackan, annars kanske det finns jeansjackor i USA ???? Puss Puss

2012-07-25 @ 17:17:58



Postat av: Monica Palmér

Men va faan...jeansjackan då;) äh bara skoja. Skit i jackan, vi får köpa ny som Linnea säger! Härliga bilder och fantastiskt skönt att se och läsa att du har det bra! Puss puss

2012-07-25 @ 20:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0